maandag 27 april 2009

Belgium

Voor sommigen een verrassing om te lezen maar vorige week waren we voor een zestal dagen onverwachts in België. Maandagnamiddag toegekomen in Brussel en zondagmorgend weer onderweg naar Calgary. De directe aanleiding hiervoor was het overlijden van mijn grootmoeder (en tevens mijn meter). Zij werd vorige week woensdag begraven.
Gelukkig hadden we een reisverzekering welke tussenbeide kwam in de reisonkosten.
Ondanks het overlijden van mijn grootmoeder, was het natuurlijk een leuk weerzien met familie en vrienden. Eigenlijk was het echt vakantie voor ons. Niet werken, op reis in het verre België met dan nog fantastisch weer. Onze dagen zaten dan ook drukgevuld met terrasjes doen, lekker eten en vriendenbezoekjes.
En natuurlijk zijn we ook langsgeweest, twee maal zelfs, bij onze liefste schatten, Bo en Roxxe. Voor diegene die Bo en Roxxe niet kennen, dit zijn onze twee lieve katten die zijn achtergebleven in ons huis en waarvoor onze huurders heel goed zorgen. Bo en Roxxe kenden ons gelukkig nog en waren toch ook blij ons terug te zien.

Van het mooie zomerweer terug naar de winter. Op onze weg terug naar Banff werden we getrakteerd op een sneeuwbui. De laatste week heeft het in Alberta nog deftig gesneeuwd, tot 15 cm. Vanmorgend lag de tuin en auto terug bedekt onder de sneeuw. De winter is hier dus nog niet gedaan. Het skiseizoen duurt zelfs tot 18 mei en tot dan duurt ook volgens de inwoners hier de winter. Doch de lente en zomer komen eraan en dat merk je toch aan de dieren, hier en daar begint het gras zelfs groen te worden.

1 opmerking:

Bo en Roxxe zei

Hoihoi,

Ik, Roxxe, heb toch wel een beetje afgezien van jullie bezoekjes... Die huurders hier zijn wel lief en knuffelen, aaien en voederen ons... Maar na jullie laatste bezoekje vrijdag heb ik 2 dagen getreurd... Ik heb 2 dagen beneden in de buro gelegen op de stoel op een kusseke, en als ze mij kwamen aaien kon ik alleen zielig kijken. Maar nu heb ik gehoord van die mensen hier in huis dat jullie terug veilig ginder zijn aangekomen en mijn hoofd staat al heel wat vrolijker.

Ik, Bo, heb niet zoveel last van 'het zwarte gat' gehad, ik ben realistiser en ik weet wel dat jullie terug komen. Maar mijn consequentie komt morgen hé... ik besef het nog niet zo goed, maar ik word een kortharige kat... aiaiai...
pootjes en tot de volgende keer, voor meer weer (euh, nieuws)
miauw...
Bo en Roxxe